Image Alt

Kuvo TV

[IGRALI SMO]: Guilty Gear -Strive- open beta

Za neke možda i dalje zavijena u sijenu opskurnih fighting igara, no zapravo jako popularan, konstantan i igriv fighting serijal sa velikim brojem fanova, došao je do svoga novoga nastavka.  Točnije, sedmoga nastavka s kojim Arc System Works donosi par inovacija i osvježava serijal, spremajući ga i najavljivajući kao velikog predvodnika u online igranju. Prvenstveno zbog rollback netcodea, ispoliranijeg sustava borbe i novih mehanika koje su do sada Guilty Gear igračima/icama ipak možda bili strani. Nestrpljivi kakvi jesmo, čim nam se ukazala prilika isprobali smo zatvorenu, a nakon toga i otvorenu betu i uvjerili se sami u to kako izgledaju sve te najave i obećanja.

Guilty Gear nam je donio nekoliko igrivih likova u beti i kao način isprobavanja istih omogućio lokalni versus mode i online igranje. Naravno, najveći naglasak ove bete jest online igranje i lagano pripremanje za gameplay novitete u serijalu. Ono što se dalo primijetiti od tih promjena, svakako je nestajanje takozvanih gatling comboa/poteza, kao i instant killa, za jedno i drugo je teško više odrediti kad je nestalo, pa je lakše govoriti o nekim novitetima. Tu je prvenstveno mogućost ”razbijanja zidova” i prebacivanje vašeg protivnika na novi dio staze i završavanje započetog comboa koji ste izvodili. Tu je i dash potez kao donekle novi aspekt kretanja vašim likovima. Novosti su svakako i razni novi potezi za ustaljene i mnogima poznate likove, kao i novi načini izvođenja određenih poznatih comboa o čemu puno ipak ne mogu reći. Ne mogu zapravo o ničemu u previše detalja prvenstveno jer nisam puno igrao. A nisam puno igrao jer je bilo nemoguće igrati.


Tu mislim prvenstveno na online igranje na koje je stavljen najveći naglasak. I, sa razlogom, jer kad sam napokon uspio odigrati neki meč, dobio sam možda i najbolje i najglađe iskustvo igranja online fighting igre do sada. No, serveri su jako brzo pali, uparivanje je bilo teško izvedivo, kao i nalaženje protivnika, a često se igra uopće zbog tih servera i padanja nije mogla ni pokrenuti. Cijelo iskustvo je bilo zbog toga dosta frustrirajuće, a prvenstveno zbog toga što je igra sama po sebi iznimno zabavna bila u tim rijetkim trenucima kada sam je mogao nesmetano igrati.

Eh..

Razlozi za odlično online igranje možemo pripisati prije spomenutom rollback netcodeu, koji minimalizira lag praktički do savršenstva. Likovi su iznimno zabavni, kao i inače u Guilty Gearu, čak i kad su neki urnebesno spori i na prvi pogled beskorisni. Naravno, i dalje imamo jasne favorite, kao što je Sol Badguy ili Axl, no za detaljniji sud ćemo ipak morati pričati kompletnu igru. Ono što je bilo iznimno šokantno, i čemu sam se nadao da će ovdje biti napokon ignorirano, su ti neizbježni lobbyji. Arc System i dalje želi da prije bitke imamo nekakvo online iskustvo, tražimo igrače/ice, komuniciramo s njima, i trošimo nepotrebnu energiju i vrijeme da dobijemo dobro uparivanje. Ovoga puta naš avatar (kojeg, naravno, možemo uređivati) je napravljen u pikselastom retro stilu, smješten u neku vrstu hotela sa katovima po kojima se krećete i tražite druge avatare (online igrače/ice) i pokušavate pokrenuti igru. Da stvari budu još kompliciranije, vaš avatar može uspraviti mač čime daje do znanja ostalima da traži borbu, dok nedostatak mača govori da…ne znam, samo šetate po katovima jer vam je dosadno. Ne znam, znam samo da je i dalje ovaj sustav nepotreban a ovdje je doveden do aspurda. Često je zbog svog šarenila nepregledan, zbunjujući i na kraju vas dovede do toga da samo želite igrati protiv nekog bez obzira koji su level, kako ste došli do njega i odakle su. No, u tom smislu igra jako dobro postavlja tiere, brzo ”izračuna” vašu početnu kvalitetu te vas upariva samo sa sličnim igračima/icama, što je svakako pohvalno. Šteta je što prilikom uparivanja ne možete birati s kojim likom ćete igrati nego to sve rješavate prije traženja žrtve po ovog pikselastom hotelu. Puno je tu zbunjujućih stvari, no može nas tješiti to što je u konačnici sama igra dosta dobra.

Lobby je dobio nove hororične aspekte

Zašto su serveri padali? Arc System izgleda nisu bili spremni. Tome i služi beta testiranje zar ne? No, serveri su dosta brzo kolabirali, otvorena beta je bila nedostupna prva dva dana, a razlozi za to mogu čak biti u tome da je previše ljudi instaliralo betu i htjelo je zaigrati. Dobar glas oko igre brzo se širi, mnogo više ljudi je željno zabave u ovim trenucima, a svakako žele isprobati nešto besplatno, a to je možda naznaka da igru čeka popularnost i veći broj igrača/ica nego što su možda očekivali. Ako je do sada koji Guilty Gear imao taj potencijal, onda je to svakako Strive. Netcode je super, grafika je odlična za ovakav tip igre i modeova će, čini se, biti dosta za duže igranje. Ne bi se trebali iznenaditi ako Guilty Gear Strive bude jedan od većih iznenađenja godine. No, opet, možda to iz mene govori prekratko igranje igre, ili činjenica da nam nedostaje novih fighting igara. U moru novi sezona, DLC likova i ”luksuznih izdanja” već provjerenih igara, Guilty Gear se čini kao osvježenje, iako je tu s nama već godinama. Doduše, neki likovi jesu prejaki, i dalje ima exploita nekih poteza kod mnogih likova, no to su stvari kojima se možemo detaljnije posvetiti tek kada izađe puna verzija igre. Do tada, evo jedan mali video o tome koji je dostupan na Twitteru:

Nedugo nakon završetka bete, objavljeno je kako je igre odgođena za dva mjeseca. Prijašnji datum izlaska 9. travnja prebačen je za 11. lipnja ove godine. Očigledno je feedbacka za vrijeme bete bilo dosta, a ne treba biti previše pronicljiv da se zaključi da su glavni razlozi odgode problemi sa serverima i lobby sustav. Možda će upravo taj lobby izmijeniti u nešto lakše, preglednije i jednostavnije te se općenito bolje pripremiti igru za moguću navalu online igranja. Iako će svakako biti drugačija priča kada se na Strive opali cijena od 450 kuna.

Igra izlazi za PlayStation 4 i PlayStation 5, te naknadno za PC. Cross-play još nije potvrđen, no možda nas i to čeka kao zahvala za čekanje.