Image Alt

Kuvo TV

[OSVRT]: Predecessor VS Overprime

Paragon je bila igra koje je donijela nešto jedinstveno na tržište MOBA igara. Igranje iz perspektive trećeg lica, trebali ste ciljati svoje neprijatelje, stil igranja je bio potpuno drugačiji, nije bilo konstantnog klikanja itd. Epic Games je zapravo dosta dobro razvijao tu igru, ali nažalost, igra je bila izbačena u trenutku kada je Battle Royale žanr  bio u punom zamahu. Tim koji je radio na Paragonu je izjavio da nisu privukli veliku bazu igrača, primarno one koji igraju samo MOBA igre, stoga je Epic Games 2018. godine odlučio potpuno ugasiti i prestati razvijati Paragon. Srećom, besplatno su ponudili svim developerima koji rade na Unreal Engineu 4 da preuzmu sve assetse spomenute igre. Možda da je Epic Games ipak pričekao malo prije zatvaranja Paragona, jer točno tada, 2018. godine, Battle Royale igre počinju opadati u smislu igranja, jer izlaze potpuno druge i zanimljivije igre. Bilo kako bilo, Paragon je zaigralo 7.3 milijuna igrača, a studiji kao što su Omeda Studios i Netmarble preuzeli su značajke Paragona i počeli razvijati svoje verzije.

I Predecessor i Overprime su dvije igre koje su potpuno slične, a u nekim dijelovima potpuno različite. Upravo zato i pišem osvrt, a ne njihove recenzije. Vjerujem da će mnogi uspoređivati ove dvije igre i da će svaka od njih privući određenu bazu igrača. Mnogi su iščekivali zaigrati i isprobati ih, jer je studijima trebalo četiri godine da ih izbace u njihovoj Early Access formi. Ja sam naravno, obe igre igrao i u Alpha i Beta testiranju pa već imam određeno iskustvo. Kao prvo, ovaj osvrt podijelit ću na nekoliko kategorija. U tim kategorijama usporedit ću te igre. Kao drugo, ovo je potpuno moje mišljenje prema mojem iskustvu koje sam imao igrajući ove dvije igre, stoga se ne trebate potpuno složiti sa mnom. Pa krenimo.

Grafika i dizajn

Paragon: The Overprime je toliko napredniji u smislu grafike i dizajna naspram Predecessora. Ponekad sam imao osjećaj da je grafika u Overprimeu bila u prvom planu, a ne sam stil igranja. Netmarble je inače južnokorejski studio, a znamo da azijski studiji vole dati malo više pažnje grafici. Heroji su dosta detaljno izrađeni, odnosno nisu samo uzeti iz Paragona i tek toliko stavljeni, nego je na njima izrađen svaki sitni detalj. Vještine, odnosno sposobnosti koje heroji imaju, izgledaju lijepo, jednostavno i ne kasne, što je iznimno važno u jednoj MOBA igri. Cijela mapa na kojoj se igra izgleda jako detaljno i napravljena je smisleno, odnosno nema skučenih prostora, glupih zidova, nego je sve otvoreno i vidljivo. Nažalost, igra je užasno optimizirana. Taj se problem provlači i kroz Beta i Alpha testiranje i izgleda da nikako nisu mogli doći na kraj s tim. Bit će naglih padanja fpsa, ovisno od toga koliko dugo traje jedna borba i koliko je vještina iskorišteno u tom trenutku. Ono što je zasigurno velika pomoć je to što postoji mogućnost da odredite koliko želite imati sličica po sekundi. Sve iznad 60 fpsa dovodi do štekanja i padanja. Također, sve opcije koje se tiču grafike mogu se promijeniti. Jedino što se ne može promijeniti je rezolucija. Sigurno će to utjecati na one koji nemaju toliko dobra računala.

Ovako izgleda Overprime

S druge strane, u Predecessoru je fokus više stavljen na stil igranja i kontrole, nego na samu grafici. Ova igra dosta podsjeća na originalni Paragon. Nema velikih promjena što se tiče grafike i dizajna, s jedne strane je to čak i u redu. Predecessor je dosta optimiziraniji, uglađen, nema problema što se tiče padanja fpsa i štekanja. Heroji su detaljni, ali nisu uglađeni kao što su u Overprimeu, izgledaju jednostavno, kako i treba biti. Nema prevelikog fokusa stavljenog na njih i to uopće ne treba utjecati na sami izgled igre. Vještine, odnosno sposobnosti heroja izgledaju dosta bolje nego u Overprimeu. Razlog je upravo taj što je igra optimiziranija. Mapa na kojoj se igra je dosta loša, barem prema mojem mišljenju. Dosta je manja naspram one izi Overprimea, ima dosta zidova i zatvorenih prostora. Ponekad je zbilja iritantno kada ganjate neprijatelja i onda vam treba vremena da se snađete na mapi. Sve je jako blizu jedno drugom. Ipak treba istaknuti da u Overprimeu postoji sprint mode (brzo trčanje), dok u Predecessoru ne postoji, pa je to vrlo vjerojatno razlog zašto je mapa manja. Također ima veliki broj opcija što se tiče promjena u grafici i postoji mogućnost da promijenite broj sličica po sekundi.

Ovako izgleda Predecessor

MINIMALNI HARDVERSKI ZAHTJEVI ZA OVERPRIME

• Zahtijeva 64-bitni procesor i operativni sustav
  • OS: Windows® 7
  • Procesor: Intel® Core™ i5-4570 / AMD Ryzen™ 5-3500C
  • Memorija: 8 GB RAM
  • Grafika: Nvidia GeForce® GTX 1050 / AMD Radeon™ R9 380
  • DirectX: verzija 11
  • Mreža: širokopojasna internetska veza
  • Pohrana: 15 GB dostupnog prostora
  • Zvučna kartica: kompatibilna s Direct X

MINIMALNI HARDVERSKI ZAHTJEVI ZA PREDECESSOR:

• OS: Windows 10 Home 64 Bit
  • Procesor: Intel® Core™ i5-4590 ili sličan
  • Memorija: 12 GB RAM
  • Grafika: NVIDIA GeForce GT 1030 2GB ili AMD Radeon RX 550 ekvivalent
  • DirectX: verzija 11
  • Mreža: širokopojasna internetska veza
  • Pohrana: 14 GB dostupnog prostora
  • Dodatne napomene: treba imati 8GB RAM-a za pokretanje igre.

Ono što bih htio zajednički usporediti je UI. U Overprimeu je dosta dobro odrađen. Vrlo jednostavno se može snaći na početkom ekranu, a tijekom igranja on je dosta pojednostavljen i sve vam je složeno pri ruci, odnosno sve vam piše (koliko imate mane, HP-a, zaštite itd.). Vještine je također lako prepoznati. S druge strane, u Predecessoru je to dosta zakomplicirano, pogotovo zato što utječe i na način igranja. Umjesto da filteri budu pojednostavljeni, oni su zakomplicirani. Igra vas jednostavno forsira da uzimate stvari koje su vam ponuđene odmah na početku. Iako također sve piše, igra vas uopće ne uči o tome kako možete koristiti UI da sebi olakšate tijekom igranja. Primjerice, ponekad zaboravite da možete iskoristiti svoj starter item ili blink o kojem ću nešto kasnije govoriti ,jer vam jednostavno nije pred očima. Nažalost, UI se nikako ne može mijenjati, vrlo vjerojatno će ta mogućnost doći kasnije.

UI u Overprimeu

UI u Predecessoru

Značajke igara

Moramo shvatiti da su obe igre još uvijek u Early Access fzi i da će se tu dosta toga mijenjati. Nešto će se dodavati, a nešto brisati. Overprime već sada nudi veliki broj značajki i modova za igranje kao što su igranje protiv botova, jungle practice, quick play (ležerno igranje) i ranked. Također, igra sadrži i tutorial koji vas donekle uvodi u igru. Tu ima i shop sa skinovima, heroji se moraju kupovati i igra je besplatna za preuzimanje. S druge strane, Predecessor tu dosta manjka. Ne postoji tutorial i ranked. Možete samo igrati quick play i ima neka vrsta jungle practicea, tek toliko da isprobate predmete i vidite kako funkcioniraju kampovi na mapi. Krediti u igri se ne mogu ni zašto iskoristiti, skinovi se mogu dobiti samo ako platite određeni bundle, a kako bi uopće mogli igrati igru, morate platiti 10€. Omeda Studio je dao jasnu naznaku da će se Predecessor fokusirati više na stil igranja i na optimizaciju, a ne na općenite stvari vezane za igru. Trenutno nemojte puno toga očekivati od Predecessora, jer plaćanje Early Accessa je za njih kao neka vrsta prihoda kako bi mogli nastaviti s daljnjim razvojem igre.

Ono što zasigurno mogu reći je da je Overprime više naklonjen novim igračima. Vještine je dosta lakše pogoditi i ne treba vam neko predznanje koje dobijete igrajući MOBA igre. Igra vas na neki način uči gdje trebate biti na početku igre, koje predmete trebate uzeti itd. U Overpriemu možete igrati s 28 različitih heroja, svaki od njih sadrži posebne vještine koje zahtijevaju određeno znanje o njima, ali i to se da naučiti, a tu vam pomaže i UI koji vam daje naznaku koliko daleko možete iskoristiti neku vještinu. Predecessor zahtijeva neku vrste predznanja o MOBA igrama, jer kako sam već naveo, ne postoji tutorial i igra vas ne uči gdje trebate stajati i biti na početku i koje predmete uzimati. Postoje takozvani preporučeni predmeti, u Predecessoru vas se zapravo forsira da uzimate preporučene predmete jer igra ima više predmeta za razliku od Overprimea pa tako zahtjeva i dosta čitanja te razumijevanja kako predmeti funkcioniraju, dok Overprime nema toliko predmeta i također postoji značajka preporučeni predmeti. Predecessor izgleda kao igra koja nije baš za ležerno igranje, nego zahtjeva određeno utrošeno vrijeme kako bi svladali cijeli koncept igre. Ni Overprime tu ništa nije bolji, kao i svaka druga MOBA igra, i on isto zahtjeva određeno utrošeno vrijeme, ali ne u tolikom smislu kao i Predecessor. Još i da ne zaboravim, u Predecessoru možete igrati s 20 heroja, a svaki novi heroj bit će dodavan svaki sljedeći mjesec počevši od siječnja sljedeće godine. Svi heroji dostupni su za igranje, tako da ih ne trebate kupovati.

Početni ekran Overprimea

Početni ekran Predecessora

Način igranja

Svaka nova MOBA igra na tržištu uvijek donese nešto novo. Neke uspiju pa dobiju veliku slavu, a neke okupe manji broj igrača. Još uvijek se ne zna što očekivati od Predecessora i Overprimea. Cijeli stil igre je preuzet iz Paragona, samo su studiji na različite načine promijenili neke značajke. Cilj je da pobijedite drugu ekipu, odnosno da uništite njihovu jezgru. Jedna velika razlika između te dvije igre je mapa.

U Overprimeu je, kao što sam već rekao, mapa dosta veća i postoji sprint mode. Znači možete brže ići s jednog kraja mape na drugi, ali ako vas netko pogodi tijekom sprint moda, ukorijenite se i ne možete se kretati dobrih 1.5 sekundi. Također, postoje dva teleportera na mapi koji vas, kada uđete u njih, teleportiraju s jednog kraja mape na drugi, što omogućava brzo rotiranje. Toga u Predecessoru nema. Mapa je dosta manja i sve je bliže jedno drugom.

Ono što obe igre imaju zajedničko su dva bossa koje morate uništiti kako biste dobili prednost tijekom igre. To je Prime Guardian kojeg kada ubijete tornjevi dobiju određenu štetu. U Overprimeu štetu dobije i Core, dok u Predecessoru to nije slučaj. Drugi boss je Fangtooth ili Guardian Spirit kojeg kada ubijete, ovisno koliko puta ste ga ubili i koliko je vremena prošlo od početka igre, dobijete određene bonuse, bilo to da su protivnički tornjevi oslabljeni ili cijeli vaš time dobije bonus kretanja. U Predecessoru postoje unutarnji i vanjski tornjevi i inhibitor, dok u Overprimeu postoje samo vanjski tornjevi i inhibitor. Njih morate uništiti prije nego što možete napasti glavnu jezgru.

Što se tiče kretanja u jungleu (to je onaj prostor između puteva gdje se pojavljuju i kreću minionsi), obe  igre imaju iste kampove koji onda daju bonuse za moć, manu, brzinu, energiju i XP. Tu zapravo nema neke velike razlike.

Predecessor tijekom igranja

Heroji se u oba dvije igre dosta razlikuju, a neki čak i imaju iste vještine. Ono što Predecessor odvaja od Overprimea je to što u Predecessoru heroji imaju poseban passive koji im onda daje određene pogodnosti ovisno od heroja do heroja. U Overprimeu toga nema, nego postoje samo četiri vještine. Također, postoje velike razlike u ulogama tijekom igranja. Primjerice, support role u Overprimeu je dosta značajna uloga i može uvelike utjecati na ishod igre, dok u Predecessoru glavnu ulogu preuzima jungler. Postoji pet uloga: jungle, ranger, support, solo i mid.

Kao što u League of Legendsu postoji flash (kratka teleportacija), tako i u Overprimeu i Predecessoru postoji blink. U Overprimeu postoje starter predmeti koji onda sadrže taj blink, također mogu sadržavati i wardove (nadgledaju određen prostor) ili vještinu koja ubije neki kamp u jungle, te se broje kao predmeti. U Predecessoru svaki heroj dobije blink, a starter predmeti su poseban dio koji uopće ne utječe na predmete koji se kupuju u shopu.

Neću ići previše u detalje oko predmeta koji se mogu kupiti, to bi zahtijevalo puno teksta i pisanja, a slobodno mogu reći da se predmeti u obje igre razlikuju, samo što Predecessor ima više predmeta nego Overprime.

Još nešto što bih mogao istaknuti je da timski rad ima veliku ulogu u obje igre. Neće uvijek biti situacije da se ide 1-na-1 jer bi to onda ovisilo ox toga koliko ste ispred svog neprijatelja i koliko predmeta imate. Obe igre zahtijevaju pametno igranje. Svaki heroj ima određene vještine koje se mogu spojiti s vještinama drugih heroja.

Uvijek postoji mogućnost da se vratite u igru ako gubite. Primjerice, u League of Legends ako je neki champion dobio previše killova ili je dosta daleko ispred što se tiče levela, onda možete zaboraviti da ćete ikada pobijediti. To nije moguće u ovim igrama. Sve je uravnoteženo i postoji comeback.

Tempo igara je jako dobar, većinom svaki meč traje između 20-40 minuta. Ono što se meni sviđa su grmlja koja vam omogućuju da postanete nevidljivi i tako napadnete iz zasjede, a obje igre imaju vrlo dobru količinu grmlja raspršenih preko cijele mape.

Overprime tijekom igranja

Zaključak

Vrlo je teško odrediti koja je igra bolja. Svaki igrač će nešto naći za sebe što mu se sviđa i jednostavno će krenuti igrati Predecessor ili Overprime. Predecessor je dosta optimiziranija igra i tempo je malo sporiji. Nažalost, treba platiti 10€ kako biste ga samo mogli preuzeti, a heroji su dosta izbalansirani. Ono što također ne postoji je natjecateljski način igranja, statistika, napredak i shop za skinove. Ako volite igru čiji se developeri baziraju na načinu i stilu igranja, te svaki heroj ima nešto posebno po čemu će možda biti jako dobar ili se jednostavno ne uklapa u tim, onda je Predecessor igra za vas. Overprime je igra koja pokušava dosta toga promijeniti od originalnog Paragona. Za razliku od Predecessora, Overprime sadrži veći broj mogućnosti. Možete vidjeti svoju statistiku, sadrži natjecateljski način igranja, postoje skinovi i tempo igre je dosta brži. Ako volite igre koje zahtijevaju pametno igranje, na koje možete potrošiti vrijeme bez da se osjećate da ste potratili to vrijeme, onda je Overprime igra za vas.

Ja sam trenutno više naklonjen Overprimeu jer sadrži natjecateljski način igranja, što me iznimno privlači. Dosta je jednostavniji za igranje, u smislu da možete vrlo lako pogoditi svoje vještine, a u isto vrijeme morate ju igrati kako biste otključali nove heroje. S druge strane, Predecessor je igra koja po načinu igranja zahtijeva da vrlo dobro poznajete druge heroje, koja izgleda fantastično na izgled i u kojoj ćete vjerojatno igrati protiv vrlo dobrih igrača. Trenutno je Overprime u prednosti upravo zato što sadrži veći broj značajki, a vrlo vjerojatno će ga Predecessor preskočiti čim se uvedu nove značajke, osim ako Overprime ne popravi najveći problem ove igre, a to je sama optimizacija.