Image Alt

Kuvo TV

[OSVRT]: Kakva je na kraju ispala PC verzija Returnala?

Nisam navikao da radim review za ovakve vrste igara, uvijek je njihovo raščlanjivanje na faktore bio posao za nekog iskusnijeg u redakciji. Tako je bilo i ovaj put, jer je kompletan review za Returnal odradio Gogi čim je isti izašao za PS5, međutim pojavila se potreba da napravimo osvrt i na PC izdanje koje je tek sada pred nama.

Logična stvar kada su PS5 ekskluzivni naslovi u pitanju je da će Playstation iz njih izvući maksimum prije nego što dozvoli nekome drugome da ih igra na nekoj drugoj platformi koja nije PS5. Druga stvar koja je logična je da igre koje su rađene prvenstveno za Playstation najbolje rade na Sonyjevim konzolama. Sigurno bi se ljudi pitali čemu onda uopće osvrt na igru ako smo njenu najbolju verziju već vidjeli…Pa, kada je Returnal u pitanju, nisam baš siguran da je PS5 njena najbolja verzija.

Da krenemo od početka. Uvodni meni je praktično sveden na minimum i ne pruža puno toga. Osnovna podešavanja koja sam stavio na full HD, high detalje i 60 fps onako na prvu i pokrenuo igru. Realno, da li nam je više od ovoga i potrebno?!? Igra teče glatko i nema nikakvih kočenja a konfiguracija koju sam koristio je 5600G/6700XT/16GB. Znači nema čak ni onih preporučenih 32GB i ide jako glatko. Najviše opterećenje trpi grafička karta koja ide do nekih 80% i to je to. Procesor radi praktično u leru. Ono što me oduševilo je grafika. Ne mogu reći da imalo odstupa u odnosu na PS5 verziju. OK, raytracing je isključen, ali ako nekome stvarno bude trebalo išta više od high postavke bez RT onda ima neke probleme. Samo mogu reći da je developerska ekipa odradila fantastičan posao i jako dobro odradila transfer na PC. Još jedna velika pohvala je potpuno prilagođen UI tako da igra sa tipkovnicm i mišem nije ni malo nezgrapna kada su u pitanju prolasci kroz sve što nije akcijski gameplay. Znači, što se tiče tehnikalija, to je sve na jako dobrom nivou i vidi se da tu ne pokušavaju da prodaju mačka u vreći i zarade pare nego su se posvetili tome da PC igrači dobiju iskustvo kakvo zaslužuju (ili po nekima ne zaslužuju….).

Što se tiče svega što igra nudi na polju sadržaja, to je već prošao Gordan u svojoj recenziji pa se tu ne bih previše zadržavao. Sve je to praktično isto, igra je takva kakva jeste i ako netko hoće da sazna nešto više o samom sadržaju, neka pročita Gogijevu recenziju. Ja ću se samo složiti sa njim i reći da se radi o zaista zanimljivom ostvarenju vrijednom igranja.

E sad…onaj slon u sobi…gameplay. Iako se mnogi možda neće složiti sa mnom, ali mislim da je ova igra bolja na PC platformi zbog, naravno, miša i tipkovnice. Gameplay se u mnogome sastoji od vaših mogućnosti da se brzo krećete, izbjegavate kojekakve projektile i naravno naciljate metu i pogodite je. Da ne bude bilo da sam hejter, stvarno mislim da je haptički dualsense kontroler na PS5 jedan vrhunski napredak na polju igraćeg iskustva. Međutim, osjećaj kapljica na odjelu, kiše koja lupa po kacigi ili trave u koju smo ugazili su uzalud kada treba da naciljamo protivnika i upucamo ga i tu kontroler gubi svaku bitku. Ništa od tih osjećaja ne donosi napredak u igri niti je zbog tog osjećaja igramo. Prosto, da bismo napredovali i preživjeli, neprijatelja treba što preciznije izrešetati, a tu nam jako puno pomaže činjenica da ovu igru možemo igrati sa mišem i tipkovnicom.

Ja čvrsto vjerujem da će Sony i ubuduće svoje ekskluzive gledati da naplati na svojim platformama prije nego što ih da drugima, pogotovo kada je u pitanju igra koja će definitivno bolje funkcionirati na PC-ju (ovdje, naravno, ne pričam o tehnikalijama koje su vrhunske na obe platforme). Da, znam, sad možemo reći da se na PS5 mogu spojiti miš i tipkovnica, ali sam isto tako ubijeđen da kompletnu populaciju ljudi koji kupe PS5 i na njega spajaju miš i tipkovnicu možemo nabrojati na prste jedne ruke. Znači svih tih petero ljudi može lično da mi se javi i kaže da nisam u pravu…ostali, ipak se samo mogu složiti sa činjenicom da je Returnal bolje igrati na PC-ju.

Recenzija nastala zahvaljujući review kopiji igre ustupljenoj od strane izdavača.