Image Alt

Kuvo TV

Fantastičan DLC za Final Fantasy VII Remake otežava čekanje drugoga dijela – Osvrt na Final Fantasy VII Remake Episode Intermission

Final Fantasy 7 Remake Episode Intermission poseban je DLC koji nam dolazi godinu dana nakon izlaska toliko priželjkivanoga remakea Final Fantasya VII. Nakon iznimnog uspjeha, sa preko 5 milijuna prodanih primjeraka PlayStation 4 verzije, FF VII Remake je ovoga proljeća došao u novom ruhu za PlayStation 5. Iako je besplatan za sve koji su već kupili igru, poseban Intermission update košta. Nekako je to bilo i za očekivati, ovakav hit i ovoliko fanova koji su spremni dati i duplo više (nadam se da Square Enix ovo ne čita) vrijedilo je testirati sa Yuffiejinom pričom koja donosi puno novosti, što se tiče gameplaya, što se tiče detalja u priči, a vrijedi i testirati jesmo li spremni potrošiti još malo novca dok čekamo drugi dio koji bi trebao biti znatno veći. Prikaz koji slijedi osvrće se na sve ove teme, a počinje sa samom nindžom iz Wutaija, Yuffie.

U originalnoj igri, Yuffie je bila jedan od dva tajna igriva lika. Doduše, postala je jednako popularna i prepoznatljiva kao i svi ostali, jer je većina ipak uspjela na vrijeme pronaći Yuffie na svjetskoj mapi, pronaći sve materije koje je ukrala vašem timu i pomoći joj u osobnim misijama, kao i implementirati je kao važnu članicu i prijateljicu tima u kojem su Cloud, Barret, Tifa, Red XIII, Cid i mnogi drugi. Yuffie u Remakeu neće biti tajni lik (bar ne onako kako su neki možda očekivali), a i imati će puno bitniju ulogu. To već ukazuje Intermission koji nam daje uvid u ono što dosad nismo mogli znati niti o čemu smo razmišljali, a to je Yuffijin put u Midgaru, u isto vrijeme kada su glavni protagonisti (Cloud, Jessie, Tifa, Wedge…) bili u Midgaru i kada su bili akteri u rušenju tanjura, napadu na Shinru i drugim akcijama. U Intermissionu pratimo Yuffie i njena lutanja Midgarom, kao i njenu ekipu koja usporedno radi stvari protiv Shinre, ne znajući da su ”iza ugla” ljudi koje će kasnije upoznati i koji će joj obilježiti život. Emocionalne su ove situacije, pogotovo scene kao što su pokušaj ulaska u Tifin 7the Heaven samo da bi vas odvukao od toga vjetar spodoba koji stoje iza kontrole događanja iz originala (o tome sam poprilično puno pisao u recenziji Remakea), Whisperi ”sudbina” jednostavno ne daje te trenutke da upoznate Clouda, Tifu i Barreta prije vremena, no daje vam kratke komunikacije sa Jessie i Wedgeom koji, znamo, nisu dio kasnijih avantura niti važni likovi. Barem zasada to mislimo. No, i za sve koji nisu na takav način vezani uz Remake, priču i Yuffie, Intermission daje sasvim dovoljan uvid i uvod u sve što se događa i svim novim igračima/icama, koji su samo završili prvi dio Remakea, i u onome što nudi daje ionako novo viđenje i karakterizaciju za Yuffie, te sasvim novo područje priče koje, tehnički, novim fanovima ne mogu stari fanovi ništa spoilati. I tu leži, još jednom, ljepota ovoga Remakea i njegovog odnošenja s pričom i naslijeđem koje stoji iza igre koja je izašla prije više od 20 godina. A tih novih, nepoznatih stvari uistinu je puno ovdje za jedan DLC.

Rijetko kada se susretne DLC/update kao što je Intermission. Obično sa DLC misijama, koje su vrijedan dodatak mnogim igrama, dobivamo samo dodatne misije, pokoje novo oružje, jedan novi dio priče, nove zadatke. No, sama mehanika igre se ne unaprjeđuje, kao ni doživljaj okoline i načina na koji interaktirate s vašim likovima s tom okolinom. Kod Intermissiona smo dobili velike novosti koje se tiču samoga gameplaya, nove načine odnošenja prema već poznatoj lokaciji, a i neke tehničke detalje koji svakako unaprjeđuju i osnovni Remake. Nakon što su se developeri Remakea riješili (opravdane) anksioznosti vezane za novi sustav borbe i novi način viđenja turn-based sustava po kojim je FF VII bio poznat, i dobili su nebrojene potvrde da su napravili odličnu, revolucionarnu stvar, čini se da su se opustili i krenuli nadograditi taj sustav koji se, u konačnici, svidio mnogim starim i novim fanovima Clouda i ekipe.

Tako smo, uz Yuffie, dobili i sasvim novoga lika, Sonona, koji je tu ne samo da bude pomoćni (neigrivi) lik (kao što je to bio Red XIII) nego da nas uvedu u nove tag napade i mogućnost sinergije dvoje likova u timu. Ukratko, sinergija, koja se sasvim jednostavno jednim gumbom aktivira, omogućuje da, u trenutku kad je ATB za oba lika pun, izvedete posebne tag napade. Ti napadi ne samo da su korisni i pospješuju vaše šanse u svakoj bitci, nego i izgledaju fantastično. Kod Yuffie i Sonona to izgleda i funkcionira super, a možemo samo zamišljati kako će to kasnije izgledati sa svim drugim likovima, i što će ovakvi potezi omogućivati. Također, upravljanje sa Yuffie izvan bitke, pogotovo po Midgaru, daje novu dimenziju prelaska poznatih lokacija. Te lokacije su, ponekad, što zbog sporog hodanja likova (što je bio način da se učitaju neprimjetno lokacije kojima idete) , što zbog ne baš previše maštovitog dizajna nekih od lokacija, znale biti dosadne i preduge. No, sa Yuffie, koja sa svojim oružjima može gađati razne stvari i tako si otvarati nove puteve, platforme, a i razbijati kutije, dobivaju dinamičniju verziju proživljavanja tih trenutaka izvan same bitke. Platformski dijelovi u kojima sa Yuffie skačete ili se njišete čine se dinamičniji od sličnih situacije koje smo imali u izvornom Remakeu, zabavnije iskustvo kojem svako pomažu i audio-vizualna unaprijeđenja.

Kada se tome doda i sasvim nova Fort Condor mini-igra koja će vam oduzeti cca 1 do 2 sata ukupnog igranja sa svojim privlačnim i jednostavnim gameplayom, kao i izazovima koji donose poznati i manje poznati likovi protiv kojih ćete igrati ovu tower-defense/šah/ društvenu igru sa figuricama, možemo sa sigurnošću reći da Intermission stvara ozbiljne i kvalitetne temelje za nastavak Remakea. Fort Condor, svojevrsna prerada igre/jednoga zadatka koju smo igrali samo u jednom trenutku u originalnom Final Fantasyu VII, ovdje je dobila novo ruho i povijest. Igra je popularna posvuda, pa tako i u Midgaru već od samoga početka igre, što nam je otkriveno tek u Intermissionu sa Yuffie koja odluči pobijediti sve igrače/ice na koje naleti. Na ovaj način je Square Enix i ubacio interakciju Yuffie i mnogih drugih poznatih nam likova, od Rochea do Jessie u Wedgea te nam na takav način dali malo gušta u tim kratkim komunikacijama između njih. Sama mini-igra je dovoljno zanimljiva i igriva da vas zadrži na neko vrijeme, a pobjeda u svim bitkama donosi lijepe nagrade, pa svakako preporučam da odradite i ovaj dio, i time si zapravo produžite igranje ovoga DLC-a. A iskustvo dobiveno igranjem Fort Condora će svakako dobro doći jer ovo nije zadnji put da ćemo se susresti s ovom igrom.

Sada na PlayStationu 5 kompletnu igru možemo igrati u bržih i glađih 60fpsa, 4K rezolucijom, boljim teksturama i osvjetljenjem koje samo najavljuje kako će igra još bolje izgledati u Part 2, kad god se pojavi.Od ostalih novosti, Integrade i Intermission imaju photo mode, poseban način fotografiranja bilo čega u igri, namještanja kamere, zumiranja, izbora filtera, kuta gledanja i sve ostalo što možete zamisliti od jednog takvog načina uzimanja screenshota koji, osim što omogućuje upravo to, screenshotanje, može stvarno izroditi sjajne fotografije o kojima subjektivno dodijelimo pažnju nekom detalju. A i konačnici pokazuje koliko su dobro likovi i čudovišta dizajnirani i koliko je zapravo kvalitetna grafika u ovoj novoj, PlayStation 5 verziji igre.

Što se tiče same priče, kao što sam već naveo, ona je koncentrirana prvenstveno na Wutai i dvoje ljudi iz Wutaija, te na ulogu koju ovaj narod ima u cijeloj priči Remakea, zašto mrze Shinru i kako joj se točno misle suprotstaviti. Sonon, kao sasvim novi lik, nindža iz Wutaija koji pomaže Yuffie u infiltriranju Shinre, dovoljno je zanimljiv i dovoljno detaljno predstavljen da njegov odnos sa Yuffie bude vrijedan vaše pažnje, a i da sve što se dogodi do kraja Intermissiona (koliko god možda bilo očekivano) ima svoju težinu i važan je dio kompletne priče koja nas još tek čeka. Također, igra nas uvod i u priču vezanu uz Shinrin tajni laboratorij Deepground, te unosi likove koje prije par godina nismo očekivali u Remakeu. Iako se zna za njih iz FF VII kanona, Deepground je prvenstveno bio dio Dirge of Cerberus igre koja je bila spin-off sa Vincentom Valentineom u glavnoj ulozi. No,postaje očito kako će Remake ubaciti kompletnu priču, čak i onu koja je dio ove neslavne igre, ali i priču vezanu uz Zacka, Yuffie i njene pustolovine prije susreta sa Cloudom, Deepground negativce i još puno toga, vjerojatno sve do Advent Children filma koji je završio FF VII priču. Zbog toga svega, sve ja manje vjere da će Part 2 završiti FF VII Renake priču, te da ćemo se još načekati i nagledati kako bi odigrali sve što želimo igrati u FF-u VII a i sve što nismo ni znali ni očekivali da će biti dio igre. Jer, opet, nitko nije očekivao Fort Condor igru, niti Sonona..a sada ne možemo zamisliti ostatak igre bez njih. Doduše, ni bez Zacka, no da to što govorim ima smisla svakako ćete morati završiti Intermission i pogledati dvoje mid-credits/after credits poduže scene koje nam samo otežavaju čekanje drugoga djela.

U konačnici, sve što se odigra u ovom Intermissionu, za čije kompletiranje će vam trebati otprilike 7 do 9 sati, otežava čekanje FF VII Part 2. Što je najgore, još ne znamo kad će ni kako taj drugi dio doći niti koliko će biti velik. Hoćemo li zaista čekati do 2023. za novi sadržaj, kao što mnogi prognoziraju. A neki k tome govore da do 2027. godine nećemo imati kompletirano sve što su Kitase, Nomura i ostali zamislili? Sve je teže čekati Part 2, no nada da će dobre reakcije (i prodaja) prvoga djela, kao i sva pozitiva i napredak koji su prikazali u ovom DLC-u donijeti do skoroga izlaska, i dalje tinja u mnogima od nas. Unatoč tome što ostaje dosta pitanja – Na primjer, hoće li se napredak i svi itemi i materije koje smo skupili prebaciti u Part 2? Prelazak sa PlayStation 4 verzije na PlayStation 5 verziju pokazao je da je takvo nešto moguće. Znači li to da nitko neće moći igrati Part 2 bez odigravanja Part 1? Čini se logično, no ako se radi o zasebnoj igri, nastavku, koji će k tome koštati po cijeni od AAA igre, kako će to sve biti izvedeno? Da li je Part 2 zadnji dio i nakon sve ono što smo mislili da dobivamo sa ovim Remakeom? Nije objašnjeno, no sve je jasnije da to ipak neće biti zadnji dio Remakea. Nomura, Hamaguchi i ekipa su i sa ovim DLC-om jasno dali do znanja da kompletan kanon igre ulazi  obzir i dio je priče remakea. Hoćemo li dobiti još jedan DLC prije izlaska drugoga djela? Ako dogodine u ovo vrijeme ne bude konkretnog datuma izlaska Part 2 ili isti ne izađe, nekako se to čini kao najrealnija opcija. Ili će pak sve odsada ići epizodno? Također opcija, koja vjerojatno ne bi sve tako oduševila. Sve ovo ostaje dio rasprave, a raspravljati se hoće. Ono što imamo konkretno jest Intermission, te nova unaprijeđena verzija Remakea koju toplo preporučujem kako sam preporučio i prije godinu dana.

Eh da, i glazba. Ajme meni, koja dobra glazba u ovoj igri.